mandag 7. september 2015

Sommertur Smøla 2015


Som medlem i den lokale Fjellsportklubben så ble jeg med på klubbens årlige kajakktur, som denne sommeren gikk til Smøla og området rundt Veiholmen. Veiholmen er et gammelt fiskevær som nå stort sett er ferieboliger med et yrende liv om sommeren. En nydelig plass som jeg har besøkt ved flere anledninger. Denne turen var en ny opplevelse for meg med så mange padlere, 16 stk. Jeg er for det meste vant til turer alene eller vi er 2 stk. Men ble en fin opplevelse. Første natt hadde vi leid oss inn på Hauggjegla fyr som ligger ytterst utenfor Veiholmen ca halv times padling ut i rolig tempo. Neste dag padlet sørvest over langs Smøla for leirplass på Fugløya, som er en flott leirplass med gapahuk på en høyde med utsyn langt utover mot storhavet. Lørdagskvelden padlet noen av oss ut gjennom skjærgården mot et fyr på Torskholmen. En herlig tur i godt sommervær..



Utstyr pakkes 


Hauggjegla fyr i sikte


Kveldslys mot Veiholmen

Sola på vei ned

Hauggjegla fra forskjellige vinkler




Neste morgen er det farvel til fyret for denne gang..

En fin gjeng på tur

Mange flotte kanaler som er herlig å padle

Inn på havna på fiskeværet Veiholmen

Kursen settes mot camp

T


Leirplassen i et magisk kveldslys.


"Den harde kjerne" på vei ut lørdagskvelden.

Brattværet fyrlykt

Herlig gjeng

Kveldsstemning ved gapahuken


Avreise søndag morgen..By by mosquito. :-)

Blikkstille


Vel tilbake på Veiholmen der bilene sto parkert.
Oppsummert en fin tur, flott vær og blir kjent med nye mennesker. Men jeg må nok bare innse at jeg trives best i eget selskap eller sammen med en god venn. Sånn er jeg bare skrudd sammen og å forandre på det bare blir pæs. 
Takke for en fin tur!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar